Amgen is een toonaangevend bedrijf op het gebied van humane geneesmiddelen in de biotechnologische industrie. De onderneming put al meer dan 30 jaar uit de kracht van wetenschappelijke ontdekkingen en innovaties om het leven van mensen aanzienlijk te verbeteren. Amgen pioniert in de ontwikkeling van nieuwe producten op basis van vorderingen in recombinant-DNA en moleculaire biologie en heeft de eerste blockbusters in de biotechnologie-industrie gelanceerd. Op dit moment is Amgen, als Fortune 500 onderneming, die zich inzet voor miljoenen patiënten, een ondernemend, op wetenschap gebaseerd bedrijf dat zich toelegt op het helpen van mensen bij het bestrijden van ernstige ziekten.
 

Novartis is een op wetenschap gebaseerd en patiëntgericht bedrijf. In die hoedanigheid streven we ernaar om een wereldwijde leider in belangrijke gebieden van gezondheidszorg te zijn. We willen innovatieve geneesmiddelen ontdekken, ontwikkelen en met succes beschikbaar maken voor patienten om ziekten te voorkomen en te genezen, om het lijden van patiënten te verlichten en om hun kwaliteit van leven te verbeteren. Waarmee wij een betekenisvolle bijdrage aan de gezondheidszorg leveren.

 

De scholingsdagen op 20 maart en 18 september werden gesponsord door Bayer.

Bayer is een innovatieve onderneming met een geschiedenis van meer dan 150 jaar en kerncompetenties op het gebied van gezondheid en landbouw. Ze ontwikkelen nieuwe moleculen voor toepassing in innovatieve producten en oplossingen om de gezondheid van mens, dier en plant te verbeteren. De onderzoeks- en ontwikkelingsactiviteiten stoelen op een diepgaande kennis van de biochemische processen in levende organismen.

Met een breed gamma van iconische merken wil Consumer Health mensen ondersteuning bieden bij de zorg voor hun gezondheid en welzijn.

De snelle ontwikkelingen op de wereldmarkt van de gezondheidszorg worden gekenmerkt door een toenemende trend naar een gezondheidszorg waarin de consument centraal staat. De rijke geschiedenis van Consumer Health in de zelfzorg gaat terug tot 1899 toen Bayer Aspirine™, het vlaggenschip onder de consumentenmerken, op de markt bracht.

Vandaag levert de divisie aan de consument enkele van ‘s werelds bekendste en meest vertrouwde voorschriftvrije (OTC, over-the-counter) geneesmiddelen, voedingssupplementen en andere zelfzorgproducten. Het evenwichtige assortiment omvat vitamines, pijnstillers, maagzuurpreparaten, middelen tegen hoest- en verkoudheid en huidverzorging. Voor meer informatie over onze producten kunt u terecht op: www.zelfzorg.nl.